• Piritan Kokoomusnaiset ry

Puheenjohtajan kynästä: Talousarvio maalissa - elinvoimainvestoinnit puuttuivat

Valtuusto hyväksyi haastavassa tilanteessa erinomaisesti valmistellun talousaravioesityksen maltillisin muutoksin maanantaina 13.12. Yksi piirre talousarviossa on, joka vaatii meiltä päättäjiltä paljon tulevan vuoden aikana: siitä puuttuivat elinvoimaa edistävät investoinnit lähes kokonaan. Vuoden 2022 talousarviota voisi luonnehtia säilyttäväksi, edistystä tuovat osat puuttuivat. Kun haluamme pärjätä kilpailussa ja houkutella niin uusia asukkaita kuin yrityksiäkin Saloon, on kaupungissamme tapahduttava jatkuvasti elinvoimatekoja - talousarviossa näkyen. Meidän on pidettävä huolta, että ensi vuonna vastaavaa kokonaisuutta hyväksyttäessä nuijimme myös niitä investointeja, jotka tukevat myös nykyisten yritysten toimintaympäristön kehittymistä. Jotta saamme jo valtuustoseminaarissa linjatun moottoritien liittymäalueiden kehittämisen käyntiin, eri asuinalueidemme vetovoimatekijät valjastettua tehokkaasti asuakasmarkkinoinnin tueksi ja parannuksia kaavoitustahtiin, edellytetään luottamushenkilöiltä ja viranhaltijoilta vuoden aikana hyvää yhteistyötä lautakuntatasolla. Vain siten saamme elinvoimainvestoinnit kaikilta palvelualueilta nytkähtämään eteen päin. Julkaistu SSS 18.12.2021

0 views0 comments